Η βελγική μπύρα στη λίστα της UNESCO!

Η παράδοση της μπύρας έχει στις Βρυξέλλες μία ξεχωριστή θέση. Στη Μεγάλη Πλατεία των Βρυξελλών, στη γνωστή Γκραν Πλας, βρίσκεται το δημαρχείο με τον ψηλό πύργο και τα κτίρια των παλαιών συντεχνιών με τις μπαρόκ προσόψεις τους. Στη μια πλευρά της πλατείας βρίσκεται και το κτίριο της παλαιάς συντεχνίας των ζυθοποιών. Στο ίδιο κτίριο βρίσκεται σήμερα η έδρα της μεγαλύτερης ένωσης ζυθοποιίας του Βελγίου. Σύμφωνα με την Unesco στο Βέλγιο παράγονται σχεδόν 1.500 ποικιλίες μπύρας. Πριν από λίγους μήνες η βελγική μπύρα κατάφερε να εξασφαλίσει μια θέση στη λίστα της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco. Μια τιμή που η γερμανική μπύρα μέχρι τώρα δεν έχει λάβει.

perierga.gr - Η βελγική μπύρα στη λίστα της UNESCO!

Όπως εξηγεί ο Ζαν Λουί βαν ντε Περ, ο διευθυντής της ένωσης ζυθοποιίας του Βελγίου, «η βράβευση δεν αφορά το προϊόν αλλά την παράδοση, δηλαδή τον τρόπο παραγωγής, σερβιρίσματος και κατανάλωσης της μπύρας». «Για κάθε μάρκα μπύρας υπάρχει και ένα συγκεκριμένο ποτήρι, επίσης υπάρχουν άπειροι τρόποι ζύμωσης», αναφέρει ο ίδιος.

Όπως στη Γερμανία, έτσι και σε άλλες χώρες παλαιότερα οι μοναχοί ασχολούνταν με τη ζυθοποιία. Στο Βέλγιο υπάρχουν σήμερα έξι μοναστήρια στα οποία οι μοναχοί παράγουν, σύμφωνα με τις παλιές συνήθειες, τη μοναστηριακή μπύρα ή αλλιώς «trappist» για να καλύψουν τις οικονομικές τους ανάγκες. Για τους τουρίστες που είναι λάτρεις της μπύρας τα μοναστήρια αυτά αποτελούν αγαπημένους ταξιδιωτικούς προορισμούς.

Η υπερηφάνεια των Βέλγων για την δικιά τους παράδοση στη μπύρα δεν αντικατοπτρίζεται όμως τόσο στην καταναλωτική συμπεριφορά τους. Σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης το 2015 η κατά κεφαλήν κατανάλωση μπύρας ανήλθε κατά μέσον όρο σε 71 λίτρα ανά κάτοικο. Το 2010 ήταν επτά λίτρα παραπάνω. Επίσης, σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, το 65% της βελγικής παραγωγής καταλήγει στο εξωτερικό. «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη ζήτηση στα τοπικά ζυθοποιεία γιατί τα προϊόντα τους έχουν μεγάλη απήχηση στο νεανικό καταναλωτικό κοινό», αναφέρει ο Βαν ντε Περ.

Συνεχίζει λέγοντας ότι «αυτό ήταν ένα αναγκαίο μήνυμα αφύπνισης για τις μεγάλες επιχειρήσεις ζυθοποιίας. Αυτές μόνο φέρνουν στην αγορά σε μεγάλες ποσότητες ανάμεικτες μπύρες ή μπύρες χωρίς αλκοόλ, για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών που προσέχουν τη διατροφή τους. Οι ανάμεικτες μπύρες ωστόσο δεν έχουν λάβει μέχρι τώρα και τόσο μεγάλο μερίδιο συμμετοχής σε μεγάλη αγορά, όπως αυτή της Γερμανίας».

πηγή: dw.com

Rating: 3.1/5. From 4 votes.
Please wait...