Το ελληνικό PONY και πάλι στην κυκλοφορία

| 21:54 - 29 Δεκεμβρίου 2013

Επιστρέφει το αυτοκίνητο θρύλος; Γιατί όχι; Το ελληνικής συναρμολόγησης PONY, το οποίο επί σειρά ετών παραγόταν από την NAMCO στη Θεσσαλονίκη, είναι έτοιμο να πατήσει και πάλι στους ελληνικούς δρόμους.

Αυτό τουλάχιστον αναφέρει ο πρόεδρός της, Πέτρος Κοντογούρης σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο. Η εταιρεία έχει στόχο να παράγει 24 αυτοκίνητα την ημέρα με χώρες προορισμού την Αίγυπτο και τις χώρες του Μαγκρέμπ. Το νέο πόνυ θα διατηρεί τη γραμμή του παλαιότερου, αλλά και όλα τα χαρακτηριστικά και θα κοστίζει μόλις 7.000 ευρώ. Χαρακτηριστική θα είναι η ευελιξία του αμαξώματος να δεχθεί πολλούς και διαφορετικούς κινητήρες.

Perierga.gr - Το ελληνικό PONY και πάλι στην κυκλοφορία

Η ιστορία του PONY

Το αρχικό σχέδιο για το Pony δημιουργήθηκε από μία ομάδα Γάλλων μηχανικών με σκοπό ένα παγκόσμιο, χαμηλού κόστους αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιούσε ως βάση του τα μηχανικά μέρη του Citroen 2CV. Η τελική απόφαση της Citroen ήταν να δώσει την ευκαιρία για “διεθνή καριέρα” στο Citroen FAF, αν και ήταν πολλά τα υποψήφια οχήματα, ανάμεσα στα οποία και μοντέλα που κυκλοφόρησαν (πριν από το FAF) σε πολλές χώρες του κόσμου, όπως η Πορτογαλία και το Βιετνάμ. Κανένας απ’αυτούς τους “προγόνους” του FAF, πάντως, δεν κατάφερε να σημειώσει τη σημαντική επιτυχία του “δικού μας” Pony.

Παρά τις δυσκολίες και τη δυσπιστία με την οποία αντιμετωπίστηκε το όλο εγχείρημα, οι άνθρωποι της Namco συνέχισαν την προσπάθειά τους με στόχο να δημιουργήσουν ένα όχημα που θα απευθύνονταν σε όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό με όπλα του το χαμηλό κόστος κτήσης και συντήρησης, την αξιοπιστία και την εγγύηση που προσέφεραν στην κατασκευή τα σήματα της Citroen.

Το εργοστάσιο της NAMCO στη Θεσσαλονίκη

Το αποτέλεσμα δικαίωσε κάθε ώρα που επένδυσαν για το αυτοκίνητο αυτό! Το Pony κατασκευάζονταν σχεδόν ολόκληρο στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης, ενώ δεν επρόκειτο για μια απλή συναρμολόγηση αλλά για ένα όχημα κατά 67% ελληνικό. “Σε μία έκταση 12.000τ.μ. οι υπάλληλοι διαμόρφωναν της λαμαρίνες, έφτιαχναν το σασί, μόνταραν τις αναρτήσεις και τον κινητήρα του 2CV, τοποθετούσαν τους τροχούς, το τιμόνι, τη δεξαμενή καυσίμου, τα καθίσματα, τα κρύσταλλα, τους προβολείς και ό,τι άλλο απαιτούνταν για την ολοκλήρωση του αυτοκινήτου” (4Τ, Μάρτιος 1979).

Εξωτερικά το Pony χαρακτηρίζονταν από απλές και απέριττες γραμμές. Δύσκολα θα το έλεγε κανείς όμορφο αλλά, όπως είχε γράψει κάποτε ένας Γερμανός δημοσιογράφος “το Pony είναι τόσο άσχημο που είναι πάντα ωραίο”! Άλλωστε, ακόμη και σήμερα, 40 -σχεδόν- χρόνια μετά την παρουσίασή του, το Pony διατηρεί το δικό του, φανατικό κοινό.

Perierga.gr - Το ελληνικό PONY και πάλι στην κυκλοφορία

Στο εσωτερικό υπήρχαν όλα τα απαραίτητα, ενώ σε ορισμένες εκδόσεις προσφέρονταν και κάποιες “πολυτέλειες”, όπως ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, ανακλινόμενο πίσω κάθισμα, ρύθμιση ύψους δέσμης των προβολέων, αμπερόμετρο, ρολόι, καθώς και θήκες για μικροαντικείμενα.

Mε…τρομακτικά κρατήματα

Ο κινητήρας του Pony πρώτης γενιάς μπορεί να μην πετούσε στο δρόμο, αφού με τα 602cc του και τους 35 ίππους που απέδιδε, κινούσε οριακά το ελληνικό “τζιπ”. Σαφώς μεγαλύτερες ήταν οι δυνατότητες των αναρτήσεων και του πλαισίου. Το αυτοκίνητο μπορεί να έγερνε σαν καΐκη σε φουρτούνα, κρατούσε όμως σαν τρένο πάνω σε ράγες, επιτρέποντας στον οδηγό να διατηρεί απρόσμενα υψηλές ταχύτητες στις στροφές. Τα φρένα ήταν επαρκέστατα για το ελαφρύ αμάξωμα ενώ και τα φώτα ήταν πολύ δυνατά, δημιουργώντας ένα αξιόμαχο σύνολο.

GD Star Rating
loading...
Το ελληνικό PONY και πάλι στην κυκλοφορία, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Tags: , , , ,

Category: Περίεργα Νέα

  • dimos

    ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ …’ΜΟΛΙΣ 7000 ΕΥΡΩ”…!!!! ΜΑΛΛΟΝ ΓΙΑ ΑΣΤΕΙΟ. ..ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ Ή ΚΑΤΙ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΜΙΚΡΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΟΛΑ ΟΣΑ ΑΝΑΖΗΤΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ. ΑΥΤΟ ΤΟ ΓΥΜΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΜΙΑ ΚΑΡΟΤΣΑ ΕΠΙ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΤΡΟΧΩΝ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΘΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΤΙΜΗ ;;;; ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΔΕ 2CV ΜΕ ΘΟΡΥΒΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΨΟΦΙΟΥ ΓΑΙΔΑΡΟΥ. ΑΚΟΥΣ ΕΚΕΙ 7000 ΕΥΡΩ.

  • GEORGE FOYSTERHS

    FILE MPES STHN NAMCO .COM NA DHS TO NEO MONTELO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • dimos

    Δέν απαντησες φίλε γιά το θέμα τής τιμής, πως δικαιολογείται. Συνεχίζει νά είναι μιά καρότσα σέ τέσσερις τροχούς ΚΑΙ ΜΟΥΣΑΜΑ. Ακριβώς ότι συμβαίνει μέ τά ελαχιστα ελληνικά προιόντα (μπύρες, αλλαντικά, τυριά κλπ) σε διπλάσιες αν όχι τριπλασιες τιμές χωρίς νά υπάρχει εξήγηση. Περι αυτοκινήτου ίσως έχεις ακούσει γιά τό ΤΑΤΑ ΝΑΝΟ εξ Ινδίας καί τήν τιμή του…Κάνε μιά σύγκριση ….καί άν βρείς εξήγηση γιά τήν τιμή, νά τή διαβάσουμε.

  • dimos

    Γιώργο, να τονίσω ότι είναι διαφορετική η φιλοσοφία τών δύο αυτοκινήτων, καί τό σχόλιο μου αφορά τό θέμα τής τιμής γιά μιά έστω κομψή καρότσα σέ τέσσερις τροχούς και μουσαμά. Ας ήταν μιά πραγματική ευκαιρία γιά τόν έλληνα καί όχι μιά από τά ίδια. Δέν πρόσεξα άν είναι γιά αγρότες μόνο ή γιά όλους. Πάντως τό θέμα μέ τίς απίστευτα εξωφρενικές τιμές ‘ελληνικών’ προιόντων είναι κάτι που κανένα δέν απασχολεί. Ουρλιάζει πχ ο Τράγκας , αλλά δέν μας λέει γιατι νά αγοράσω μπέικον ελληνικό (συνήθως μέ εισαγόμενο κρεας αφού δέν έχουμε δικό μας) πάνω από 15 ευρω το κιλο καί όχι γερμανικό πρός 7 ευρω το κιλο ….καί άς μήν αμφισβητηθεί η ποιότητα.

  • Achilleus the Alfa

    μα φίλε αν σκεφτείς πως μιλάμε για καρότσα, βάλε ότι σε αυτά τα λεφτά προφανώς και δεν παίρνεις τίποτα καινούριο! θα πρέπει να δώσεις πολλά παραπάνω για να πάρεις…τι;;;; dacia!!!

  • dimos

    ΑΣΤΟΧΗ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΛΛΑ ΚΙ Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΟΥ…ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΧΡΗΜΑΤΑ Ή ΚΑΤΙ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΝΑ ΓΑΔΑΡΟ ΨΟΦΙΣΜΕΝΟ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ 2CV (ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥΤΟΥ). ΠΕΡΑΝ ΤΟΥΤΟΥ Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΟΥ ΓΙΑ DACIA, ΤΙ ΣΥΓΚΡΙΝΕΙΣ ΕΝΑ ΠΛΗΡΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ (DACIA RENAULT ΠΛΕΟΝ) ΜΕ ΜΙΑ ΚΑΡΟΤΣΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΑΜΑΔΕΣ; ΟΔΗΓΗΣΕ ΕΝΑ RENAULT DACIA ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΤΟ SANDERO ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΜΙΛΑΣ…ΔΕΝ ΜΠΌΡΕΙΣ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΕΙΣ ΤΗ ΒΟΥΡΤΣΑ ΜΕ ΤΗ ΛΟΥΤΣΑ.. ΜΙΑ ΚΑΡΟΤΣΑ ΜΕ ΜΙΣΗ ΜΗΧΑΝΟΥΑ .. ΠΩΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΜΙΣΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥΔΙ ΜΕ ΜΙΣΗ ΜΗΧΑΝΗ , ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ …ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΤΙΣ ΜΠΥΡΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΕΠΩΝΥΜΕΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ 39 ΣΕΝΤΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΦΙΞ, ΜΥΘΟΣ κλπ 82 ΣΕΝΤΣ. ΧΑΤΕ ΠΕ ΜΟΥ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ.

  • Achilleus the Alfa

    καθόλου άστοχη απάντηση. έχεις καταλάβει πως δεν πρόκειται για το όχημα της φωτογραφίας;; ποιος σου είπε εσένα για μουσαμάδες; το καινούριο καμία σχέση με αυτό που δείχνει εδώ και που , προφανώς δεν έχεις καταλάβει πως πρόκειται για εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο! εσύ τι νομίζεις ρε μεγάλε πως θα φοράει το μοτέρ με τα 34 άλογα;; ξέρεις τι μοτέρ θα φοράει;; και επίσης για πες μας λοιπόν τι καινούριο παίρνεις με 7000 στην κατηγορία; το dacia είναι ο άμεσος αντίπαλος. πρωτού αρχίσεις το μπλα μπλα και την ηλίθια σύγκριση με μπύρες και μαλακίες περίμενε να βγει ή τουλάχιστον ψάξε και μάθε τα χαρακτηριστικά του. και όχι το sandero δεν είναι αμάξι μην λέμε ότι να ‘ναι να πούμε γελάει ο κόσμος στα λεφτά που το δίνουν. εσύ δηλαδή δίνεις τα λεφτά για το ντατσια άλλα όχι για το πονι που κοστίζει πολύ λιγότερα(εν τω μεταξύ δεν είναι καν στην ίδια κατηγορία αλλά έτσι για να σ κάνω το χατήρι) που ακόμα από ότι καταλαβαίνω δεν έχεις ιδέα ούτε πως μοιάζει!

  • Φώτης Ζωγόπουλος

    Ναι χωρίς GPS πώς να ζήσεις ? Το θεματάκι ότι θα δώσει δουλειά σε κάποιους φυσικά δεν σε απασχολεί τώρα, αλλά μετά που θα είσαι και εσύ άνεργος πως θα προσανατολίζεσε χωρίς GPS ?
    φώτης

  • Φώτης Ζωγόπουλος

    Θα δώσει δουλειά στου Ελληνες και όχι στους εργάτες της Μέρκελ
    Αλλά εσύ προτιμάς τα LIDL ας πούμε , για σαλάμια.
    φώτης

  • Φώτης Ζωγόπουλος

    Ναι και η Κορώνα έχει 2 Ε – η BAD 1,8 E- ενώ καλά λές η σαπουνάδα έχει ,39 λεπτά όσο το νερό